Volba pro město Trhové Sviny

Dopravní infrastuktura

Ing. arch. Karel Hašek, architekt

Doprava je krevní oběh města
Všechna historická města se potýkají vysokou s frekvencí dopravy a nedostatkem parkovacích míst. Naše město není svojí povahou tranzitní, naopak je přirozeným střediskem našeho mikroregionu, ve kterém se protínají cesty ze všech světových stran.
Obyvatelé okolních měst a osad sem dojíždějí do práce, na úřady, za kulturou nebo i na nákup. Naopak někteří místní obyvatelé cestují z města pryč, například do práce. Toto přináší zvýšený provoz a nutnost řešit například parkovací místa či bezpečnost chodců i řidičů uvnitř města.

Nová a pokračující výstavba chodníků

  • je potřeba kontinuálně investovat do oprav stávajících chodníků
  • 2. etapa chodníku do průmyslové zóny
  • 2. etapa chodníku do Otěvěka
  • chodník pod školkou Čtyřlístek (ul. Dobrovského)
  • příprava projektu chodníku v ul. Pekárenská
  • zastávka pro autobus u základní školy

Parkovací místa

  • navýšení parkovacích míst v ulici Budovatelská
  • nová parkovací plocha na nábřeží Sv. Čecha
  • parkování v ulici Trocnovská
  • úprava parkoviště za novou budovou úřadu
Věra Korčaková, lídr, garant bodu

Severní obchvat města
Je jasné, že jakýkoliv zásah do dopravní infrastruktury vyvolá nesouhlas především u obyvatel, kterých se změna nějak dotýká. Při rozhodování jak řešit dopravu dál, je nezbytné oprostit od osobních zájmů a jednat v rámci prospěchu celého města.

I kdyby by se podařilo zrealizovat severní obchvat tak, že:

  • neohrozí budoucnost firmy A. Schmied a firmy GPN
  • nebudou se muset bourat nové domy v Otěvěku
  • cesta povede za hřbitovem a nikoliv před ním
  • bude vyřešeno bezpečné napojení před velkým rybníkem

Tak:

  • stále zůstane problém s přetíženou vnitřní dopravou ve městě.
  • stále budou místní obyvatelé potkávat autobusy v zúženém místě v Trocnovské ulici
  • pořád budou kolony aut na náměstí
  • navíc si vyrobíme problém v podobě zúženého místa v Husově ulici

    Cesta do Budějovic zůstane pro většinu obyvatel stále stejná.

    Stavbou obchvatu se problému zkrátka nezbavíme, pouze jej odsuneme zase o pár desítek let.


Jsme proti tomu, aby krajské zastupitelstvo přijalo jimi navrženou variantu severního obchvatu, dokud nebudou vyřešena všechna problémová místa.